Bursa de Valori Bucureşti a deschis un call center destinat investitorilor de retail. Începând de ieri, toţi cei care doresc informaţii despre ceea ce se întâmplă pe Bursă pot opta pentru acest call center care va funcţiona în fiecare zi de marţi şi joi, între orele 15.00 şi 16.00. Numărul de telefon al call center-ului este 0372.409.846.
Deschiderea acestei linii telefonice directe cu investitorii, unde aceştia pot cere informaţii despre piaţa de capital, face parte dintr-o serie de măsuri prin care conducerea BVB vrea să crească numărul investitorilor de retail. În ultima lună, pentru a creşte numărul investitorilo, Bursa de Valori Bucureşti a adoptat diferite măsuri, printre care deschiderea live a şedinţei de tranzacţionare cu cele mai bune oferte de preţ, call center pentru informare şi comisioane reduse de tranzacţionare pentru brokerii care aduc lichiditate în piaţă.
Românii nu au încă încredere deplină în Bursă, doar 20.000 de investitori de retail având economiile în acţiuni ale companiilor listate, aceasta fiind încă departe de a fi o alternativă de economisire la depozite. În bănci, peste 12 milioane de persoane ţin economii de 30 miliarde de euro, pentru dobânzi mai mici de 3% pe an. Spre comparaţie, bursa de la Bucureşti a crescut în primele şase luni ale anului cu 2%, cifră la care se adaugă un plus de 5% din câştigul din dividende.