Persoanele care achiziţionează diferite produse sau mărfuri vor avea posibilitatea de a reclama comercianţii care nu emit bon fiscal. Astfel, cumpărătorii vor avea la dispoziţie un număr de telefon pus la dispoziţie gratuit de Fisc şi care va fi afişat obligatoriu în magazine de la 1 martie 2015. Începând cu data menţionată,magazinele vor avea obligaţia să deţină la vedere un afiş informativ cu număr la care cumpărătorii pot reclama situaţiile în care nu este emis un bon fiscal pentru produsul achiziționat.
„Autorităţile vor pune la dispoziţie un Telverde la care veţi suna. La acel Telverde va răspunde o persoană sau un reprezentant care vă va direcţiona mai departe. O echipa a ANAF, ori atunci, ori când timpul îi va permite, va va lua toate datele de contact, deja are ziua şi ora. Dacă magazinul de unde vă cumpăraţi o pereche de pantofi de 300 de lei, de exemplu, va avea emis înainte de data şi ora la care sunaţi un bon fiscal de 300 de lei, atunci va avea o problemă”, a declarat ministrul Finanțelor, Darius Valcov.
OG nr. 10/2015 prevede că dacă operatorii economici refuză emiterea şi înmânarea bonului fiscal clientului, atunci acesta are dreptul din 1 martie 2015 de a beneficia de bunul achiziţionat sau de serviciul prestat fără plata contravalorii acestuia. Mai mult decât atât, operatorii economici sunt obligaţi să afişeze la loc vizibil un anunţ detaliat de atenţionare a clienţilor cu privire la acest drept al cumpărătorilor.