Începând cu 21 ianuarie 2015, societăţile comerciale au obligaţia de a afişa o nouă plachetă cu Telefonul Consumatorilor, care a fost aprobată la finalul anului trecut. Conform unui anunţ al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, noua placheta poate fi descărcată de pe site-ul ANPC. Această placheta a fost aprobată prin Ordinul ANPC nr. 594/2014, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 937 din 22 decembrie 2014 şi care va intră în vigoare pe 21 ianuarie 2015. Aceasta este gratuită şi cuprinde datele de contact ale comisariatului pentru protecţia consumatorilor din judeţul în care firma îşi desfășoară activitatea, astfel că pentru fiecare judeţ va exista o plachetă specifică. Conform noului act normativ, pe noua plachetă se vor regăsi următoarele informaţii: menţiunea expresă „Telefonul Consumatorilor 0219551”; denumirea comisariatului regional în raza căruia firma îşi desfășoară activitatea; denumirea comisariatului judeţean în raza căruia firma îşi desfăşoară activitatea, precum şi datele de contact ale comisariatului; menţiunea: Reprezentanţii asociaţiilor de consumatori nu au drept de control al operatorilor economici, conform art. 42 din OG nr. 21/1992; menţiunea: Apelarea numărului 0219551 poate fi taxată în funcţie de tipul de abonament deţinut de consumator.
Afişarea plachetei se va face în câmpul vizual al consumatorului, la loc vizibil, lângă casa de marcat ori lângă orarul de funcţionare, în spaţiul de comercializare sau, după caz, de prestare a serviciului.
Telefonul consumatorului este o linie telefonică cu tarif normal, la care consumatorii pot suna pentru a primi informaţii cu privire la modul în care pot face sesizări sau reclamaţii referitoare la produsele şi serviciile ce le sunt puse la dispoziţie.