Din 30 mai, firmele care creează noi locuri de muncă pot cere bani de la stat

0
noi locuri de muncă

Societățile care intenționează să obțină bani de la stat pentru crearea unor noi locuri de muncă își pot înregistra cererile de acord pentru finanțare începând cu data de 30 mai. Ministerul Finanțelor Publice va deschide la sfârșitul acestei luni o nouă sesiune de înscriere pentru finanțare în baza HG nr. 332/2014 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru sprijinirea investițiilor care promovează dezvoltarea regională prin crearea unor noi locuri de muncă.

Schema de minimis a suferit modificări în urma consultării cu mediul de afaceri și partenerii instituționali, astfel că noile reglementări vin în completarea hotărârii privind finanțarea granturilor care promovează dezvoltarea regională.

Firmele interesate de acordul de finanțare se vor putea înregistra în perioada 30 mai – 10 iunie, bugetul alocat noii sesiuni fiind de 250 de milioane de lei. Dosarul de finanțare va cuprinde cererile de acord pentru finanțare, împreună cu documentele justificative necesare în prima etapă de evaluare. Acesta va fi depus personal la Registratura generală MFP din Str. Apolodor, nr. 17, sector 5, București, menţionându-se pe plic: „Unitatea de implementare a schemei de ajutor de stat instituită prin H.G. nr.332/2014”. De asemenea, documentația va mai putea fi transmisă prin poștă sau curier rapid, cu confirmare de primire.

Potrivit Ministerului Finanțelor Publice, la analiza cererilor de acordare a finanțării nu se va ține cont de ordinea înregistrării dosarelor.

Pot beneficia de ajutorul de stat în baza schemei întreprinderile care, la data înregistrării cererii, sunt înregistrate potrivit Legii societăţilor nr. 31/1990 sau Legii nr. 1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei, realizează o investiţie iniţială în România, nu înregistrează debite restante la bugetele componente ale bugetului general consolidat, nu intră în categoria „întreprinderilor în dificultate”, nu se află în procedură de executare silită, insolvenţă, faliment, reorganizare judiciară, dizolvare, închidere operaţională, lichidare sau suspendare temporară a activităţii, nu fac obiectul unor decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau în cazul în care asemenea decizii au fost emise acestea au fost executate, nu au beneficiat de alte ajutoare de stat regionale pentru costuri eligibile de natura activelor corporale şi necorporale în cadrul aceluiaşi proiect unic de investiţii și nu au închis o activitate identică sau similară în spaţiul economic european în ultimii doi ani anteriori înregistrării cererii de acord pentru finanţare şi, la momentul înregistrării cererii, nu au planuri concrete de a închide o astfel de activitate într-o perioadă de doi ani după finalizarea, în regiunea în cauză, a investiţiei iniţiale.

Legislaţia în vigoare stabileşte că, prin intermediul unei scheme de ajutor, statul suportă o parte dintre cheltuielile salariale pentru firmele care creează, în maximum trei ani de la finalizarea investiţiei, cel puţin zece noi locuri de muncă, dintre care minimum trei pentru lucrătorii defavorizaţi.