Firmele de telecomunicaţii, obligate să publice informaţii despre contracte

0
Firmele de telecomunicaţii

Furnizorii de servicii de telefonie, internet şi televiziune de pe piaţa naţională sunt obligaţi să publice, pe site-urile proprii, toate informaţiile legate de încetarea contractului sau condiţiile de modificare a acestuia, se arată într-un cominicat al Agenţiei Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicare. Potrivit Deciziei ANCOM nr.158/2015 privind obligaţiile de informare a utilizatorilor finali, alături de datele privind condiţiile de modificare, cesiune sau încetare a contractului, furnizorii trebuie să publice şi demersurile pe care utilizatorii trebuie să le facă pentru a obţine încetarea sau modificarea contractului.

Astfel, operatorii trebuie să indice, de exemplu, după caz, adresa de e-mail, adresa poştala sau numarul de telefon/fax la care utilizatorii pot transmite cererea de reziliere a contractului, să pună la dispoziţia clienţilor formulare/cereri-tip şi să indice şi modalitaţile prin care utilizatorii pot intra în posesia acestora. Operatorii mai au obligaţia de a face cunoscute, pe site-urile proprii, penalitaţile aplicabile în cazul încetarii anticipate a contractului, dacă astfel de penalitaţi sunt percepute.

ANCOM îi sfatuieşte pe utilizatori să solicite în scris încetarea contractului, întrucât pot exista situaţii în care utilizatorii trebuie să facă dovada transmiterii unei astfel de solicitări.

Furnizorii telecom au obligaţia de a avea aceste informaţii pe site-uri într-un loc uşor accesibil, prezentate într-un mod vizibil şi bine structurat.

În anumite situatii, când furnizorul are dreptul să schimbe anumite clauze din contract, acesta are obligaţia şi de a-şi informa abonaţii despre întinderea şi conţinutul modificărilor, prin intermediul unei notificari, cu cel puţin 30 de zile înainte de producerea acestora. În acest interval, dacă nu sunt de acord cu modificările, abonaţii pot renunţa la contract fără a plăti despăgubiri.

Furnizorii sunt obligaţi să mai publice, pe site-ul propriu, şi condiţiile de furnizare a serviciilor, contractul-cadru şi termenii şi condişiile aplicabile în cazul cartelelor preplătite, procedurile de măsurare şi gestionare a traficului şi politica de utilizare a serviciilor, aria de furnizare a serviciilor, precum şi procedura privind soluţionarea reclamaţiilor care vin din partea utilizatorilor.

Decizia ANCOM nr. 158/2015 a intrat în vigoare în luna iunie şi stabileşte categoriile de informaţii pe care furnizorii de comunicaţii electronice trebuie să le aducă la cunoştinţa utilizatorilor.