Consiliul Concurenței investighează agențiile de turism pentru coordonarea prețurilor

0
investighează agențiile de turism

Consiliul Concurenței a declanșat prima investigație în urma unor informații primite printr-o sesizare anonimă înregistrată pe Platforma avertizorilor de concurență. Potrivit unui comunicat al instituției, investigația are ca obiect o posibilă încălcare a regulilor de concurență pe piața comercializării produselor turistice și/sau pachetelor de servicii turistice prin agenții de turism. Autoritatea de concurență suspectează agențiile de turism că își coordonează politicile comerciale în scopul impunerii unui nivel minim de preț de vânzare a produselor turistice și/sau pachetelor de servicii turistice și al menținerii unui status-quo pe piață, începând cu anul 2013. În cadrul investigației, Consiliul Concurenței a efectuat inspecții inopinate la sediile și/sau punctele de lucru ale mai multor companii active pe piața serviciilor turistice. Documentele ridicate în cadrul acestor inspecții se află în analiza autorității române de concurență, în cadrul procedurilor specifice investigației. Inspecțiile inopinate reprezintă o etapă preliminară în cadrul procedurilor de investigare a unui posibil comportament anticoncurențial. Efectuarea acestor inspecții nu reprezintă o antepronunțare a Consiliului Concurenței în ceea ce privește vinovăția companiilor investigate și nici în ceea ce privește rezultatul final al investigației declanșate. Platforma avertizorilor de concurență reprezintă un instrument care asigură anonimatul persoanelor care doresc să comunice Consiliului Concurenței informații referitoare la activitățile de tip cartel ale unor companii.