Începând cu data de 15 decembrie 2013 intră în vigoare noul plan de mers al trenurilor 2013 – 2014 al CFR Călători, ce va fi valabil până pe 13 decembrie 2014. Potrivit unui comunicat al companiei, oferta de transport pentru 2014 se bazează pe exploatarea cât mai eficientă a resurselor disponibile în condiţiile în care CFR Călători implementează un program de redresare care vizează, în primul rând, echilibrarea bugetului de venituri şi cheltuieli. Aflată într-un proces necesar de limitare a pierderilor operaţionale, compania face un efort deosebit ca, în anul următor, să pună la dispoziția zilnică a tuturor categoriilor de călători un număr total de 1169 de trenuri, din care 247 trenuri InterRegio şi 922 trenuri Regio.
În traficul intern, CFR Călători va asigura şi în 2014 serviciul public de navetă între marile oraşe şi localităţile din proximitatea acestora. În plus, se va menţine mersul de tren cadenţatpe rutele unde condiţiile de circulaţie şi exploatare permit acest lucru şi unde traficul de călători plătitori este cu preponderenţă de navetă: Bucureşti Nord – Piteşti – Craiova prin Roşiori Nord, Bucureşti Nord – Ploieşti şi Constanţa – Mangalia (în sezonul estival). În ceea ce priveşte zonele turistice precum Valea Prahovei, Vatra Dornei etc., pasagerii vor avea în continuare la dispoziţie un număr suficient de trenuri în funcţie de sezon şi de trafic. Comparativ cu 2013, toate trenurile InterRegio vor circula zilnic, cu excepţia a trei perechi de trenuri pe ruta Bucureşti Nord – Ploieşti. În plus, vor fi introduse câte o pereche de trenuri pe fiecare dintre rutele Bucureşti Nord – Constanţa, Galaţi – Constanţa şi Drobeta Turnu Severin – Timişoara Nord (din 1 februarie 2014). Totodată, se va relua legătura Bucureşti Nord – Cluj Napoca prin Simeria cu trenurile IR 1823/1824. Trenurile IR 1621/1622 vor conecta Bucureşti Nord de Timişoara prin Arad.
Totodată, anul viitor, pasagerii vor avea la dispoziție trenuri internaţionale zilnice directe din Bucureşti Nord către Viena (cu preţuri de la 39 Euro pe sens), Budapesta (de la 29 Euro pe sens), Sofia, Istanbul, Chişinău. De asemenea, oferta de transport internaţional include trenuri zilnice directe către Budapesta din Timişoara, Brașov, Târgu Mures şi Cluj Napoca. Din Timişoara, pasagerii pot călători zilnic către Belgrad, prin Vârşeţ, cu numai 14 Euro.
Anul viitor, CFR va continua lucrările de reabilitare a infrastructurii feroviare pe coridorul IV PANEUROPEAN, demers ce va avea ca efect direct diminuarea semnificativă a fiabilităţii serviciului oferit ca urmare a scăderii capacităţii de circulaţie. Realizarea acestor lucrări, absolut necesare pentru reabilitarea infrastructurii feroviare, va conduce la modificarea orariilor şi rutelor trenurilor care circulă pe aceste tronsoane, în sensul măririi duratelor de parcurs şi a limitării rutelor de circulaţie.
Broşura „Mersul Trenurilor” de Călători 2013-2014 va putea fi achiziţionată din principalele staţii şi agenţii CFR din Bucureşti şi din ţară la preţul de 13 lei.