Patru mari hipermarketuri amendate de Consiliul Concurenţei pentru fixarea preţurilor

0
supermarket

Consiliul Concurenţei a sancţionat cu 35 milioane de euro un număr de 25 de companii care activează pe piaţa comercializării produselor alimentare, respectiv patru retaileri şi 21 de furnizori. Cele patru reţele de comerţ modern – Metro Cash&Carry, Selgros, Mega Image şi Real – au primit amenzi cumulate de 29 milioane de euro, respectiv peste 80% din total. Sancţiunile au fost aplicate în cadrul investigaţiei având ca obiect înţelegeri pentru fixarea preţurilor între retailerii Metro, Real, Selgros, Mega Image şi furnizorii acestora, în perioada 2005-2009. În urma investigaţiei, a fost sancţionată încălcarea legii concurenţei atât pentru stabilirea preţurilor de revânzare (de raft), cât şi pentru comportamentul companiilor în cadrul promoţiilor. S-a constatat că preţurile de vânzare la raft nu se stabileau conform regulilor de piaţă prin raportul dintre cerere şi ofertă, ci furnizorul şi retailer-ul stabileau un preţ fix sau minim. Această practică conduce la preţuri mai mari pentru consumatorul final, retailerul neputând să scadă preţul sub limita stabilită cu furnizorul.

Cele mai mari amenzi au fost acordate Metro Cash&Carry (11,3 milioane euro), Selgros Cash&Carry (6,6 milioane euro), Mega Image (5,6 milioane euro) Real Hypermarket (5,5 milioane euro) şi Transilvania General Import Export (1,1 milioane euro).

În noiembrie 2014, Consiliul Concurenţei a declanşat o nouă investigaţie care vizează “unele lanţuri de retail din România şi furnizori ai acestora: Auchan România, Carrefour România, România Hypermarche (Cora), Kaufland România SCS şi furnizori ai acestora, deoarece aveau indicii privind o posibilă fixare a preţurilor între unii retaileri şi furnizorii lor.