Persoanele care au credite neplătite la bănci şi care sunt contactaţi insistent de recuperatori au scăpat de practicile abuzive. Potrivit unui nou regulament apărut într-un cod de conduită, clienţii datornici vor putea fi sunaţi de luni până vineri între orele 8.00-21.00 şi sâmbăta în intervalul 9.00-14.00. Totodată, recuperatorii trebuie să le vorbească rău-platnicilor frumos, fără să îi hărţuiască sau să îi ameninţe, indiferent dacă le dau telefon sau îi vizitează acasă.
Noul cod etic al firmelor de recuperare arată şi că corespondenţa către debitor trebuie trimisă doar în plic sigilat, fără semne pe plic care să indice că scrisoarea se referă la debitul destinatarului, iar în timpul colectării creanţelor şi al discuţiilor cu debitorii, aceştia trebuie să prezinte întotdeauna actul de identitate şi împuternicirea emisă de compania de colectare a creanţelor, în baza autorizaţiilor exprese emise de partea contractantă.
Regulamentul apare într-un cod de conduită, lansat săptămâna aceasta şi asumat de cele mai multe companii care se ocupă cu recuperarea datoriilor,
„Din punctul nostru de vedere convorbirile ar trebui să aibă un caracter profesionist, să oferim informaţii concrete, certe. O ameninţare ca şi exemplu poate fi prezentarea unei consecinţe ce nu apare în contractul de credit semnat”, suţin reprezentanţii unei firme de recuperare creanţe.
Protecţia Consumatorului vrea să propună o lege care să stipuleze clar cât de departe pot merge recuperatorii de creanţe.