Creşterea preţurilor RCA-ului pentru tineri a devenit o problemă naţională, autorităţile solicitând reanalizarea sistemului de asigurări de răspundere civilă. Ministrul Finanţelor Publice, Darius Vâlcov, a solicitat conducerii Autorităţii pentru Supraveghere Financiară (ASF) să regândească sistemul de asigurări RCA pentru tinerii sub 25 de ani, pentru că majoritatea acestora nu-şi permit să plătească tarife de peste 2.000 lei.
“Actuala realitate este una care îi pune pe tineri în dificultatea de a plăti nişte poliţe RCA care pot ajunge să fie chiar mai scumpe decât maşina pe care o conduc. Trebuie identificată o soluţie pentru a nu pune presiune pe tineri. Sunt convins că marea parte a acestora nu îşi vor putea permite să plătească un RCA de peste 2.000 de lei. Am încredere că speţa va fi reanalizată de către ASF, astfel încât să venim în sprijinul tinerilor şi nu împotriva lor”, a declarat ministrul Finanţelor.
Autoritatea de Supraveghere Financiară a anunţat că până la finalul lunii februarie, va veni cu o soluţie în ceea ce priveşte situaţia şoferilor sub 30 de ani care plătesc sume uriaşe pentru asigurarea de răspundere civilă auto. ASF încearcă să uniformizeze metodele prin care companiile de asigurare calculează RCA-ul.
În condiţiile în care poliţa RCA poate fi la fel de scumpă sau chiar să depăşească CASCO, tinerii nu îşi permit să mai aibe maşini în proprietate personală. Tariful pentru o asigurare de tip RCA depăşeşte de la 1 ianuarie pragul de 2.500 de lei, pentru un tânăr de 24 de ani ce tocmai şi-a luat permisul, luând în calcul un autoturism cu motor diesel de 1,6 litri, valoare apropiată cu cea a unei poliţe CASCO, ce pleacă de la circa 2.700 de lei pentru acelaşi autoturism.
Primul ministru, Victor Ponta, a susţinut, de asemenea, că preţurile actuale la sistemul de asigurări RCA sunt excesive pentru puterea financiară de care dispun tinerii, iar o maşină nu ar trebui să fie considerată un lux pe care doar unii să şi-l permită.
Societăţile de asigurări îşi motivează creşterea tarifelor prin prisma service-urilor auto care se plâng că firmele de asigurări îndeamnă clienţii să-şi repare maşinile la service-uri neoficiale, cu preţuri mai mici decât cele oficiale şi să utilizeze piese de altă provenienţă decât cele originale, de la producător.