Conducătorii auto care vor parcurge viitoarea autostradă Comarnic – Braşov vor fi obligaţi să achite o taxă de 7 lei, pentru un autoturism. Aceasta este prima lucrare de infrastructură de anvergură realizată în sistem de concesiune, iar concesionarul va primi 2,73 miliarde de euro de la bugetul de stat, drept plăţi de disponibilitate. Plata acestei sume se va face eşalonat după ce autostrada va fi construită şi va acoperi şi întreţinerea acesteia.
„Pe Autostrada Comarnic-Braşov va fi implementat un sistem de taxare „semi-închis”, care va prevedea bariere pe întreg carosabilul la cele două capete ale autostrăzii, situate în zona Comarnic şi Râşnov, precum şi cabine de taxare la Sinaia-Buşteni şi Predeal. Tariful de concesiune va fi perceput odată ce întreaga autostradă va fi realizată şi va deveni operaţionala.(…) Tariful de concesiune ce va fi plătit de un autoturism pentru întreaga lungime a autostrăzii este preconizat a fi de 7 lei cu TVA inclus, supus indexării (…) Nivelul tarifelor de concesiune pentru fiecare categorie de vehicul este în general stabilit sub cel existent în majoritatea statelor europene. Tarifele de concesiune vor fi introduse doar atunci când autostrada este deschisă traficului, iar valoarea nominală estimată a veniturilor ce vor fi obţinute din taxare şi din chirii pentru spaţiile de servicii va fi direct relaţionată traficului înregistrat pe autostradă, nivelului tarifului/osie, disponibilităţii autostrăzii, mixului de trafic etc. Nivelul tarifului de concesiune menţionat anterior poate fi modificat de către autoritatea publică, în concordanţă cu nevoile comerciale şi macroeconomice”, se într-o prezentare făcută de CNADNR.
Lucrările de construcţie efectivă a autostrăzii sunt evaluate la 1,8 miliarde de euro, dar la acestea se adaugă costurile financiare ale constructorului-viitorul concesionar, şi costurile de operare şi întreţinere. Pe lângă plata taxei de către şoferi, concesionarul va mai primi bani de la stat, aşa numitele plăţi de disponibilitate, şi va beneficia şi de „venituri din utilizarea infrastructurii secundare (de exemplu, chirii sau redevenţe achitate de entităţile care operează benzinării sau alte spaţii de servicii) – un procent de 60% din acestea urmând a reveni autorităţii contractante şi fiind dedus din plata de disponibilitate”.
Autostrada, cu o lungime de 53 de kilometri, dintre care zece prin tunel, potrivit traseului actualizat, ar urma să fie construită în patru ani de la momentul semnării contractului, iar perioada de operare de către concesionar se va întinde pe următorii 26 de ani, după care autostrada va reveni statului român.