Actul legislativ prin care va fi introdus timbrul de mediu va fi adoptat miercuri de Guvern. Ministrul Mediului, Rovana Plumb, a declarat că se discută posibilitatea calculării în mod diferit a timbrului de mediu care va fi plătit de proprietarii de automobile cu motoare pe benzină și a celui care va reveni posesorilor de mașini cu motor pe motorină, acestea din urma fiind mai poluante.
Astfel, în prezent se ia în considerare o formulă de calcul separată pentru motoarele care utilizează benzină și pentru cele care utilizează motorină, dat fiind faptul că motoarele diesel au un plus de particule care poluează.
Guvernul a definitivat forma noii taxe auto, aplicată sub formă timbrului de mediu, printr-un proiect de ordonanță pentru modificarea și completarea Legii nr. 9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule. Noua formulă de calcul prevăzută în proiect conduce la o creștere în medie de circa 10% a sumei de plată pentru mașinile Euro 4 și Euro 3 și o scădere cuprinsă între 60% și 90% pentru mașinile Euro 2, Euro 1 și non-euro. Potrivit noii formule de calcul, suma de plata va scădea cu 60% pentru Euro 2, cu 80% pentru Euro 1 și cu 90% pentru non-euro. Cuantumul taxei pentru mașinile non-euro, Euro 1 și Euro 2, cu tehnologii mai învechite, va fi mai mic decât cel actual, mergându-se pe ideea că aceste mașini au o durată scurtă de funcționare și, deci, vor polua pentru un interval mai mic.
Taxa va rămâne la aproximativ același nivel pentru mașini Euro 5, în timp ce pentru Euro 6, mașini hibride și electrice, nu va fi plătit nimic.