Autoturismele vor avea un sistem cu apel direct la 112

0
sistem 112

Autoturismele vor avea implementat un sistem prin care să se poată apela automat serviciul 112 în caz de accident. Parlamentul European a aprobat un un proiect de lege care prevede ca, din 2018, toate maşinile noi comercializate să aibă un astfel de sistem. Comitetul care răspunde de protecţia consumatorilor, din cadrul Parlamentului European, a votat proiectul de lege, astfel că mai rămâne ca acest proiect să fie supus votului în plenul Parlamentului, în cadrul unei sesiuni din aprilie. Dacă este vottat, proiectul ar urma să intre în vigoare din 2018.

Această idee nu este una nouă, unii producători auto, mai ales în SUA şi Canada, oferind deja acest serviciu. Spre exemplu General Motors a implementat serviciul OnStar, care poate apela la urgenţe în caz de accident. Sistemul a fost preluat şi de către divizia europeană a GM, Opel, care va introduce OnStar pe 13 pieţe europene. Serviciul va fi unul complex, şoferul putând intra în legătură, prin apăsarea unui buton, cu un dispecer, care să-i ofere informaţii diverse în limba sa.

Sistemul implementat în UE ar urma să se numească eCall, iar paşi pentru introducerea acestuia au fost făcuşi încă din 2014. Votul din PE a venit drept urmare a unui acord la care au ajuns deja toate cele 28 de state europene.