Pentru a obţine o dovadă că şi-a îndeplinit obligaţiile de plată a impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi a altor venituri datorate către stat, o societate comercială sau o persoană fizică autorizată are posibilitatea de a solicita Fiscului eliberarea unui certificat de atestare fiscală. Obţinerea acestuia este reglementată de Ordinul MFP nr. 752/2006, care a fost modificat prin Ordinul MFP nr. 393/2013. Reglementările, care au devenit aplicabile de la 1 mai 2013, fiind valabile şi în acest an, au completat cu noi informaţii referitoare la starea obligaţiilor fiscale lista menţiunilor relevante pentru situaţia fiscală a unui contribuabil. Astfel, documentul precizează dacă anumite datorii ale contribuabilului sunt în executare silită sau suspendate la executare silită.
Pentru a obţine certificatul de atestare fiscală, societăţile trebuie să solicite documentul la unitatea fiscală care le administrează, cererea-tip completată fiind depusă alături de un dosar cu şină, copia cărţii de identitate şi împuternicire pentru delegat, o copie a certificatului de înregistrare fiscală, două timbre fiscale (2 lei/bucata) şi documente doveditoare a realităţii contabile cum ar fi balanţa de verificare semnată şi ştampilată.
În cazul firmelor, certificatul de atestare fiscală se emite în termen de cinci zile lucrătoare şi este valabil pe o perioadă de până la 30 zile. În ceea ce priveşte persoanele fizice, acestea trebuie să depună cererea prin care solicită documentul şi doua timbre fiscale, în valoare de 4 lei. Perioada de valabilitate a certificatului emis va fi de 90 zile.