OLX își schimbă strategia: oferă un anunț gratuit pe lună în categoria auto

0
anunț

La scurt timp după ce a introdus plata obligatorie pentru publicarea de anunțuri în categoria auto, OLX.ro, cea mai mare platformă de anunțuri de pe piața locală, și-a revizuit strategia și anunță o nouă schimbare.

Începând de astăzi, utilizatorii care au mașini de vânzare vor putea să publice câte un anunț gratuit în categoria auto la fiecare 30 de zile. OLX anunță această decizie în contextul în care a înregistrat o scădere a numărului de anunțuri publicate din momentul introducerii plății obligatorii. Prin introducerea taxei pentru publicarea anunțurilor auto, OLX și-a împins utilizatorii către noul concurent – platforma lajumate.ro, parte a Intact Media Group.

Lajumate.ro nu percepe taxe pentru publicarea mesajelor de vânzare, astfel că au redus treptat decalajul față de OLX iar apoi au trecut pe primul loc și s-au distanțat de acesta după numărul de anunțuri din segmentul auto cu aproximativ 25.000 de anunțuri.

“Am ajustat strategia în funcţie de feedback-ul utilizatorilor şi ţinând cont de faptul că avem nevoie de o bază extinsă de anunţuri pe site fără a renunţa însă la planul de a monetiza serviciul oferit celor care fac un business din vânzarea de maşini şi publică mai mult decât un singur anunţ într-o lună. Am luat decizia în special pentru a-i încuraja pe consumatorii individuali din dorinţa de a ne păstra caracterul de adresabilitate extinsă şi de a facilita atât o ofertă variată cât şi accesul la acest servicu pentru utilizatorii care nu fac comerţ până la urmă din vânzarea unei maşini”, a declarat Cristina Gheorghiţoiu, director general al Naspers Classifieds România, compania care administrează platforma OLX.

Această nouă schimbare ar putea avea un impact semnificativ asupra numărului de anunţuri de pe platforma OLX, care va reveni cel mai probabil pe creştere.

Preţul minim pentru publicarea unui anunţ în categoria auto a OLX.ro este de 4,8 euro la plata cu cardul online şi de 6 euro la plata prin SMS, iar dacă utilizatorul optează şi pentru promovarea acestuia timp de 30 de zile, atunci costul total ajunge la 16,8 euro la plata cu cardul şi la 18 euro prin SMS, conform datelor generate de platformă la simularea publicării unui anunţ de vânzare pentru un autoturism. În prima etapă a publicării unui anunţ platforma afişează mesajul că tariful porneşte de la 2,8 euro. Compania nu a modificat tarifele pentru publicarea de anunţuri pe site.

OLX.ro este unul dintre cele mai vizitate site-uri de pe piaţa locală şi este deţinut de grupul Naspers din Africa de Sud.