Autoritatea de Supraveghere Financiară ar putea introduce un sistem de compensare directă pentru asigurările auto. Aceste sistem presupune repararea automobilului în baza asigurării CASCO deţinute de şoferul păgubit. Proiectul este unul mai vechi şi a revenit în actualitate, mai ales că acest sistem a fost aplicat în Spania şi a dat rezultate peste aşteptări, adică perioada care se scurge de la constatarea daunei până la repararea efectivă a automobilului avariat a scăzut considerabil după introducerea decontării directe.
Piaţa asigurărilor din România este plină de probleme, timpul de aşteptare în cazul reparaţiilor pe RCA este foarte mare, iar plata daunelor este incompletă.
Introducerea unui astfel de sistem presupune, practic, repararea maşinii în contul asigurării CASCO. Astfel, dacă un şofer este lovit de un altul, de plata reparaţiilor pentru şoferul păgubit se va ocupa firma unde acesta are asigurarea CASCO, în condiţiile în care are o astfel de poliţă. Ulterior, asigurătorul CASCO urmează să primească suma aferentă daunei de la compania care a emis poliţa RCA pentru şoferul vinovat. Sistemul presupune ca şoferii să îşi cumpere atât poliţa RCA cât şi pe cea CASCO de la acelaşi asigurător. În acest fel, susţin specialiştii, se va curăţa și piaţa asigurărilor în condiţiile în care şoferul are tot interesul să îşi achiziţioneze poliţa CASCO şi, implicit, şi pe cea RCA de un asigurător cu renume de bun plătitor având în vedere că potenţialele daune îl vizează direct.
Pe piaţa din ţara noastră, cele mai multe companii de asigurare refuză introducerea compensării directe deoarece între firmele de asigurare există deja datorii substanţiale. O parte a şoferilor implicaţi în accidente din postura de păgubit preferă să-şi repare maşina utilizând propria poliţă CASCO, având în vedere că, dacă ar opta să fie despăgubiţi în contul poliţei RCA deţinută de şoferul vinovat, riscă să aştepte prea mult sau să primească daune parţiale.