Litigiile dintre comercianţi şi consumatori vor fi soluţionate de o autoritate specială

0
Litigiile dintre comercianţi şi consumatori

Litigiile dintre comercianţi şi consumatori vor fi soluţionate de o autoritate specială.

Consumatorii şi comercianţii vor avea posibilitatea de a se adresa unei autorităţi înfiinţate de Guvern special pentru a le soluţiona litigiile. Astfel, Direcţia Generală pentru Soluţionarea Alternativă a Litigiilor (DGSAL) va fi creată ca direcţie în cadrul Ministerului Energiei, va avea 35 de angajaţi şi va fi direct subordonată ministrului de resort. Activitatea DGSAL va fi finanţată din surse proprii şi din fondurile Ministerului Energiei.

Prin urmare, reclamaţiile consumatorilor vor putea fi transmise, digital sau scris, Direcţiei Generale pentru Soluţionarea Alternativă a Litigiilor.

DGSAL va fi unica entitate de contact cu Comisia Europană în ceea ce priveşte procurile de soluţionare alternativă a litigiilor naţionale şi transfrontaliere care decurg din contracte de prestări de servicii încheiate de o firmă cu activităţi în România şi consumatori rezidenţi în orice stat membru al Uniunii Europene.

Guvernul are obligaţia de a înfiinţa această Direcţie, având în vedere că este prevăzută de o directivă europeană.