Fundaţia Leaders a derulat un program naţional de educaţie în leadership pentru liceeni, Leadership Autentic, o cercetare care relevă cum arată liderul pe care tânăra generație l-ar urma. Acest program s-a desfăşurat atât în mediul urban, cât şi rural din judeţele Buzău, Constanţa, Cluj-Napoca sau Braşov. Cercetarea numită “99 de caracteristici ale unui lider” arată care sunt principalele trăsături pe care le au în comun cei pe care liceeni cu vârste cuprinse între 14 şi 18 ani îi considera a fi modele de urmat. Cercetarea s-a realizat pe baza unui exerciţiu din cadrul programului educaţional Leadership Autentic. Fără a avea o listă predefinită de caracteristici, cei 251 de elevi participanţi în cercetare au fost rugaţi să aleagă, fiecare, câte trei trăsături fără de care o persoană nu poate fi considerată lider. În consecinţă, suprapunerile de percepţie, repetările de termeni şi celelalte congruenţe în personificare sunt spontane şi nu induse.
Liderul, în viziunea adolescenților este, în primul rând (în ordinea frecvenței nominalizării caracteristicilor): comunicativ (30%), responsabil, ambiţios şi încrezător (28%). Următoarele două caracteristici nominalizate sunt spiritul de echipă şi răbdarea.
Programul Leadership Autentic în cadrul căruia a fost realizată această cercetare este o amplă iniţiativă educaţională şi are loc în instituţii de învăţământ din mediul urban şi din mediul rural.