Administrarea banilor ne costă mai mult la BCR

0
20


După ce a stabilit recent  un comision şi pentru plata facturilor la ghişeu de 4 lei pentru clienţi şi 8 lei pentru cei care nu sunt clienţi, BCR va majora comisionul de retragere de la bancomat și pe cel de administrare a contului. În 2012, BCR a introdus noi pachete de cont curent la costuri de administrare mai mari decât cele anterioare, iar în prezent banca extinde aceeaşi politică de preţuri şi la clienţii existenţi. Pentru cea mai ieftină opţiune de pachet, comisionul de administrare creşte de la 3,5 la 4,5 lei, iar retragerile de numerar de la bancomat şi ghişee sunt mai scumpe.

Comisionul de administrare pentru pachetul de bază de cont curent (ClasiCont) creşte de la 3,5 la 4,5 lei/lună. Pentru cei care au devenit clienţi BCR după octombrie 2012, comisionul de administrare era deja de 4,5 lei/lună, iar din 27 aprilie această măsură se va aplica tuturor clienţilor. De asemenea, comisionul de retragere numerar de la ATM BCR şi ale grupului Erste creşte de la 0,2% din suma retrasă, minimum 0,2 lei la 0,25% din suma retrasă, minimum 0,5 lei pentru cardurile de debit Maestro şi Visa. Practic, pentru orice retragere mai mică sau echivalentă cu 200 de lei, clientul va plăti un comision de 50 de bani (faţă de un prag de 100 de lei până la care se aplica suma fixă de 20 de bani până acum), astfel că retragerile mici şi dese aduc mai mulţi bani băncii şi lasă mai puţin clienţilor. De reţinut că plăţile cu cardul nu poartă niciun comision pentru deţinător. Potrivit economica.net, acelaşi comision de 0,25%, min, 0,5 lei, se va aplica şi pentru cardurile Zâmbet BCR, faţă de cel de 1 leu pentru fiecare operaţiune de retragere, aşa cum se taxează în prezent (pentru acest tip de card se ieftineşte şi interogarea soldului de la 0,5 lei la 0,2 lei/operaţiune).

În ceea ce privește retragerile la ghișeu, comisionul creşte de la 0,4%, minimum 6 lei, la 0,6%, minimum 8 lei.

Comisionul pentru încasări electronice intrabancare (BCR – BCR) în valoare de 0,5 lei/operaţiune este eliminat, însă va creşte comisionul pentru plăţi interbancare de la minimum 2 lei, cât este acum, la 4 lei – valoare aplicabilă indiferent de suma transferată. Comisionul pentru plăţile intrabancare în lei între conturile proprii ale clientului creşte de la 3 lei la 4 lei pentru operaţiunile la ghişeu şi de la 1,5 la 2 lei pentru cele prin serviciul Alo 24 Banking BCR.

Comisionul pentru depunere de numerar în lei în conturile altor clienţi la ghişeele băncii va fi de 4 lei/operaţiune, indiferent de tranşă. Comisionul pentru plăţi prin Standing Order intrabancare (BCR – BCR) creşte de la 1 leu la 2 lei/operaţiune, şi este introdus comisionul pentru plăţi în valută prin Standing Order în valoare de 1 euro/operaţiune.

Cardurile de debit vor beneficia de eliminarea anumitor comisioane, respectiv comision refecere PIN la cerere, comision reînnoire card Visa Clasic în lei expirat, comision eliberare numerar în regim de urgenţă, serviciu oferit exclusiv posesorilor de card MasterCard Gold, EPB Visa Platinum şi EPB Visa Infinite și comision înlocuire card în regim de urgenţă. De asemenea, BCR va elimina comisionul de administrare cont curent inactiv în valoare de 10 lei/lună (sau echivalent valută). Pe perioada cât contul este inactiv, banca nu va percepe comision de administrare. Va fi eliminat şi comisionul de închidere cont curent la iniţiativa băncii, în valoare de 10 lei sau echivalent valută, precum şi pe cel de închidere cont curent din iniţiativa clientului în primele 12 luni de la deschidere, în valoare de 50 lei.

Pentru a se asigura că există bani în cont pentru a-şi încasa comisioanele, BCR va bloca o sumă de 5 lei – care poate fi retrasă de client la închiderea contului, în cazul în care nu există comisioane neplătite.

Schimbările în sistemul de comisioane al BCR vor fi introduse începând cu 27 aprilie.